Man Ray women
著者
書誌事項
Man Ray women
Damiani, c2005
- タイトル別名
-
Man Ray magie
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Man Ray magie, 07.09.-09.18.2005, Merano arte"--Facing t.p
内容説明・目次
内容説明
Man Ray found the surreal in the commonplace, particularly in the female form, and this has made his photography some of the world's most accessible and recognizable: his ubiquitous La Violin d'Ingres creates a cello from a woman's torso with the addition of curliqued vents inked on her sides; his classic image of shining cinematic tears glistening on a powdered cheek has been tucked into mirror frames all over the world. This collection of more than 130 pictures dated between 1920 and 1950 covers not only Ray's work as one of the world's leading avant-garde artists--he was a tireless experimenter who participated in the Cubist, Dadaist and Surrealist art movements--but also his commercial work. It includes fashion photography and advertising images; portraits of many artists, including Marcel Proust, Marcel Duchamp and Andre Breton; and a portfolio of 26 Femmes. Art dealer Giorgio Marconi, who met May Ray in 1966 in Milan, contributes an insightful interview.
「Nielsen BookData」 より