Reclaiming adat : contemporary Malaysian film and literature
著者
書誌事項
Reclaiming adat : contemporary Malaysian film and literature
UBC Press, c2006
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes filmography: p. 213-217
Includes bibliographical references (p. 237-246) and index
内容説明・目次
内容説明
In the early 1990s, the animist and Hindu traces in adat, or Malay custom, became contentious for resurgent Islam in Malaysia. Reclaiming Adat focuses on the filmmakers, intellectuals, and writers who reclaimed adat to counter the homogenizing aspects of both Islamic discourse and globalization in this period. They practised their project of recuperation with an emphasis on sexuality and a return to archaic forms such as magic and traditional healing. Using close textual readings of literature and film, Khoo Gaik Cheng reveals the tensions between gender, modernity, and nation. Khoo weaves a wealth of cultural theory into a rare analysis of Malay cinema and the work of new Malaysian anglophone writers. Reclaiming Adat makes an essential contribution to our knowledge of the complexities embedded in modern Malaysian culture, politics, and identity.
目次
Illustrations
Acknowledgments
Abbreviations
1 Reclaiming Adat
2 Malay Myth and Changing Attitudes Towards Nationalism: The Hang Tuah/Hang Jebat Debate
3 DissemiNation of Malay/sia
4 Malay/sian Films: Cinema of Denial
5 Representations of the Modern Malay Woman of the 1990s
6 What Is It To Be A Man? Violence in the Time of Modernity
Appendix A: Cultural Representations of Hang Tuah and Hang Jebat
Appendix B: Primary Filmography
Appendix C: Secondary Filmography
Notes
References
Index
「Nielsen BookData」 より