Business anthropology : 'glocal' management
Author(s)
Bibliographic Information
Business anthropology : 'glocal' management
Bunshindo, 2007.7
Available at / 8 libraries
-
No Libraries matched.
- Remove all filters.
Note
Includes bibliobraphical references
Description and Table of Contents
Description
経営の中の文化探求と人間研究が、世界へ発信できる日本起源の「英文・経営人類学」である。「経営が文化である」というグロカリズムの仮説証明のため、国際化と現地化との融合の論理を企業文化論的に探求する。その終着駅は、国際経営学が経営人類学となる。「経営戦略と経営哲学」の身体的一元化の国際アジア学を英語で「世界モデルにする試み」が本書の狙いである。
Table of Contents
- 1 Paradigm Changes and Ways of Research
- 2 Philosophy
- 3 Trusting the Image
- 4 Religion
- 5 Family
- 6 Cross Cultures
- 7 Fusion
- 8 Civilization
by "BOOK database"