Business anthropology : 'glocal' management

Bibliographic Information

Business anthropology : 'glocal' management

[by] Motofusa Murayama

Bunshindo, 2007.7

Available at  / 8 libraries

Search this Book/Journal

Note

Includes bibliobraphical references

Description and Table of Contents

Description

経営の中の文化探求と人間研究が、世界へ発信できる日本起源の「英文・経営人類学」である。「経営が文化である」というグロカリズムの仮説証明のため、国際化と現地化との融合の論理を企業文化論的に探求する。その終着駅は、国際経営学が経営人類学となる。「経営戦略と経営哲学」の身体的一元化の国際アジア学を英語で「世界モデルにする試み」が本書の狙いである。

Table of Contents

  • 1 Paradigm Changes and Ways of Research
  • 2 Philosophy
  • 3 Trusting the Image
  • 4 Religion
  • 5 Family
  • 6 Cross Cultures
  • 7 Fusion
  • 8 Civilization

by "BOOK database"

Details

  • NCID
    BA83426615
  • ISBN
    • 9784830945991
  • Country Code
    ja
  • Title Language Code
    eng
  • Text Language Code
    eng
  • Place of Publication
    東京
  • Pages/Volumes
    vi, 259 p
  • Size
    ill. ; 22 cm
  • Classification
Page Top