City lights
著者
書誌事項
City lights
(BFI film classics)
British Film Institute, 2007
- : pbk
電子リソースにアクセスする 全1件
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 127-128
内容説明・目次
内容説明
In 1967, Charlie Chaplin told, "I think I like "City Lights" the best of all my films." Based on archival research of Chaplin's production records, this work offers a history of the film's production and reception, as well as an examination of the film itself, with special attention to the sources of the final scene's emotional power.
目次
Acknowledgments
1. The Ending
2. Chaplin's Hollywood Roots
3. Three Preceding Features
4. Divorce and Tax Problems
5. Hannah
6. The Challenge of the Talkies
7. Refining a Story
8. The Production Record in Perspective
9. A Troubled Production: To November 1929
10. The Production Clarifies: From November 1929
11. Chaplin, the Jazz Age, and Submerged Autobiography
12. The Narrative Structure
13. The Opening Scenes: A Closer Look
14. Contrasting Moral Universes
15. Final Sequence: Part One
16. Final Sequence: The Heartbreaking Ending
17. Release and Reception
18. The Legacy of City Lights
Notes
Credits
Bibliography
「Nielsen BookData」 より