A practical guide to assessing English language learners
著者
書誌事項
A practical guide to assessing English language learners
(Michigan teacher training)
University of Michigan, c2007
- pbk. : alk. paper
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 194-197) and index
内容説明・目次
内容説明
This is an invaluable guide to language testing and assessment. For many teachers of English language learners, the field of assessment is foreign territory. Assessment has its own culture, traditions, and terminology. This training guide is intended to help classroom teachers become more comfortable creating and using assessments. ""A Practical Guide to Assessing English Language Learners"" provides helpful insights into the practice and terminology of assessment. The text focuses on providing the cornerstones of good assessments - usefulness, validity, reliability, practicality, washback, authenticity, transparency, and security - and techniques for testing. It devotes a chapter to the assessment of each of the four main skill areas (reading, writing, listening, and speaking) and also covers placement testing (such as using TOEFL[registered] and MELAB), diagnostic testing, evaluation, and instructional decision-making with regard to testing. Tips to improve students' test-taking strategies are offered, and each chapter ends with a helpful list of Ten Things to Remember, as well as informative case studies featuring two teachers and their assessment decisions.
「Nielsen BookData」 より