Strategic sport communication
著者
書誌事項
Strategic sport communication
Human Kinetics, c2007
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 357-379) and index
内容説明・目次
内容説明
"Strategic Sport Communication" introduces readers to the wide-ranging, exciting world of sport communication, integral to the successful management, marketing, and operation of sport organisations at all levels. It bridges theory and practice, providing the most comprehensive introduction to the field of sport communication available to students and practitioners. The authors outline the full breadth of the communication industry, including the many professional careers available and the skills they employ - from journalism to advertising. Readers will get a thorough overview of the history, development and definition of sport communication as the sport industry and the media's relationship with it has grown, plus important insights into the sociological, legal and research issues involved in sport communication.
目次
- Chapter 1 Study of Sport Management and Sport Communication
- Chapter 2 Careers in Sport Communication
- Chapter 3 History and Growth of Sport Communication
- Chapter 5 Personal Sport Communication
- Chapter 6 Organizational and Leadership Communication in Sport
- Chapter 7 Sport Publishing and Print Sport Communication
- Chapter 8 Electronic and Visual Sport Communication
- Chapter 9 Online Sport Communication and the New Sport Media
- Chapter 10 Sport Advertising
- Chapter 11 Public Relations and Crisis Communication in Sport
- Chapter 12 Sport Communication Research
- Chapter 13 Sociological Aspects of Sport Communication
- Chapter 14 Legal Issues in Sport Communication.
「Nielsen BookData」 より