Sam Durant
著者
書誌事項
Sam Durant
Museum of Contemporary Art , Hatje Cantz, c2002
- : MOCA
- : Hatje Cantz Publishers
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalog of an exhibition held at Museum of Contemporary Art, Los Angeles, Oct. 13, 2002-Feb. 9, 2003; Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf, Jan. 18-Mar. 30, 2003
Bibliography: p. [120]
内容説明・目次
内容説明
Sam Durant's works address utopias and their failures. They cross past events to create relationships between art-historical, pop-cultural and political phenomena that have come to define popular, particularly American, culture since the 1970s. Durant's conceptually conceived multimedia installations refer to specific guiding figures and ideas; artist Robert Smithson and his work on entropic processes, rock stars Mick Jagger and Neil Young, as well as Black Panther co-founder Huey Newton, are in different ways integrated into his work. The enormous enthusiasm with which Durant's work has been received in Germany thus far is surprising on first sight, given his preoccupation with specifically American issues. However, when considered in relation to Andy Warhol, Robert Rauschenberg, Jasper Johns, Dennis Hopper, or Mike Kelley, Durant extends Germany's fascination with American art.
「Nielsen BookData」 より