Jane Campion
著者
書誌事項
Jane Campion
(Contemporary film directors / edited by James Naremore)
University of Illinois Press, c2007
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Filmography: p. [163]-167
Includes bibliographical references (p. [169]-175) and index
内容説明・目次
内容説明
In considering Jane Campion's early award-winning short films on through international sensation The Piano and beyond, Kathleen McHugh traces the director's distinctive visual style as well as her commitment to consistently renovating the conventions of "women's films." By refusing to position her female protagonists as victims, McHugh argues, Campion scrupulously avoids the moral structures of melodrama, and though she often works with the narratives, mise-en-scene, and visual tropes typical of that genre, her films instead invite a distanced or even amused engagement.
Jane Campion concludes with four brief, revelatory interviews and a filmography. Campion spoke twice with Michel Ciment-after the screening of her short and medium-length films at the Cannes Film Festival 1986, and three years later, after the Cannes screening of Sweetie. Judith Lewis narrates a Beverly Hills interview with Campion that followed the release of Holy Smoke, and Lizzie Francke's interview, reprinted from Sight and Sound,centers on Campion's film In the Cut, adapted from Susanna Moore's novel.
A volume in the series Contemporary Film Directors, edited by James R. Naremore
「Nielsen BookData」 より