The changing curriculum
著者
書誌事項
The changing curriculum
(Routledge library editions, . History of education ; v. 10)
Routledge, 2007
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published: London : Methuen, 1971
Papers given at a conference held by the History of Education Society in December 1969
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This was originally published in 1971.Recent years have seen a renewal of interest in the field of curriculum development. Until now, however, relatively little account has been taken of the historical aspects of curriculum change.
Topics covered include:
The relationship between Renaissance achievements and humanist education
The contribution made by educationists of the Civil War period who drew their inspiration from science rather than the classics.
The formation in the eighteenth century of "academic honeycombs" - groups of scholars concerned with the growth of science and technology.
Nineteenth century developments on art education and an assessment of the work of the scientific innovators.
目次
- Chapter 1 Humanist education and its contribution to the Renaissance, R. R. Bolgar
- Chapter 2 Science and the challenge to the scholastic curriculum 1640-1660, Charles Webster
- Chapter 3 Augustan academic honeycombs: some eighteenth-century conventicles of science, W. H. G. Armytage
- Chapter 4 The Curriculum of training in the fine arts in the nineteenth century, H. C. Morgan
- Chapter 5 Prologue to heurism, W. H. Brock
- Chapter 6 The need for a history of higher education, E. G. Edwards
「Nielsen BookData」 より