Looking together at student work
著者
書誌事項
Looking together at student work
(The series on school reform)
Teachers College Press, c2008
2nd ed
- : pbk. : alk. paper
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 73-76)
内容説明・目次
内容説明
This expanded second edition provides teachers and administrators with strategies and resources for working together to examine and discuss student work, such as science projects, essays, art work, math problems, and more. Providing real examples of how educators can do this, the authors describe three structured conversations, or protocols: the Collaborative Assessment Conference, the Tuning Protocol, and the Consultancy. (For more information about these and other valuable protocols see 'Assessing Student Learning'.)Retaining all of its practical, user-friendly features, this updated edition introduces: a new section that summarizes recent research that supports looking at student work as an instructional and school improvement strategy; ""The Consultancy,"" an additional protocol that shows groups how to address issues and dilemmas of practice using student work as evidence; a new chapter on the role of the facilitator, including techniques; a new case study focusing on the Tuning Protocol; and, an updated list of resources and publications that can provide further help.
「Nielsen BookData」 より