Andreas Gursky
著者
書誌事項
Andreas Gursky
Hatje Cantz , Kunstmuseum Basel, c2007
- : Buchhandelsausg
- : Museumsausg
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of an exhibition held at Kunstmuseum Basel, Oct. 20, 2007 to Feb. 24, 2008
Text in German and English
Includes bibliographical references (p. 124-127)
内容説明・目次
内容説明
Famed worldwide for his epically proportioned photographs, Andreas Gursky is one of very few contemporary artists able to represent cultures of excessive information--which he does through images of supermarket wares, crowds, trash, architecture and nature. The extreme detail of Gursky's final image--achieved by digital restructuring--produces a vertiginous effect on the viewer, as it oscillates between total representation and total abstraction. It could be said that Gursky updates the eighteenth-century sublime for our times.
This publication surveys the artist's most recent creations, on display at the renowned Kunstmuseum Basel throughout the winter of 2007/2008. Two new groups of works in particular, one on Formula 1 races and the other on the famous Arirang Festival (a closely choreographed mass spectacle in North Korea's capital of Pyongyang), are gathered here.
「Nielsen BookData」 より