A noble art : amateur artists and drawing masters c.1600-1800
著者
書誌事項
A noble art : amateur artists and drawing masters c.1600-1800
published for the Trustees of the British Museum by British Museum Press, 2000
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The words "amateur artist" conjure up a picture of Victorian ladies and gentlemen sketching in watercolours out of doors, and of portfolios and sketchbooks filled with charmingly naive landscapes and flowers gathering dust in attics. This text sets out to challenge this image. Far from being a Victorian phenomenon, drawing and limning (painting in miniature) were among the polite accomplishments of courtiers and virtuosi of the 17th century Stuart court. In the 18th century royal princesses, ladies at court and their circle of friends made copies of paintings, miniatures and pastel portraits, and worked flowers in needlework, watercolour and cut-paper. Grand tourists of both sexes interpreted the landscape and people of Europe through eyes trained by drawing masters such as J.R. Cozens and John "Warwick" Smith. Over 200 works from the British Museum's collections are described and illustrated in this study of a neglected aspect of British art history.
目次
- Virtue, virtuosi and views
- learning to Limn
- from landskip to landscape
- writing masters, "mathemats", prospects and antiquities
- creating compositions
- amateurs at home and abroad
- muses and sibyls.
「Nielsen BookData」 より