That dangerous figure : Charles Lamb and the critics
著者
書誌事項
That dangerous figure : Charles Lamb and the critics
(Studies in English and American literature, linguistics, and culture, . Literary criticism in perspective)
Camden House, 1998
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [169]-187
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The English poet Charles Lamb (1775-1834) stimulates reactions that often lie outside the boundaries of literary criticism, reactions that are often motivated by ideological, cultural or political concerns. He poses particularly difficult, even unanswerable, questions that often provoke intemperate anger or great affection in readers. Historically, the first critical misunderstanding of Lamb is to see him as a radical; later he is canonized a domestic saint; in the 1930s he is a reactionary bourgeois. More recently, he is understood as a conscious artist; first, by New Critics as a transcendent optimist, then, in the post-structuralist version, as a tormented soul creating his artifice out of the limitations of human life. This study, a comprehensive history of reactions to Lamb, proposes that perhaps Lamb is a literary 'trickster' who delights in raising just those contradictions of modern life which thosewho attempt a systematic style of criticism would like to ignore.
「Nielsen BookData」 より