The absence of Mark Manders : Kunstverein Hannover, Bergen Kunsthall, S.M.A.K. Stedelijk Museum voor Actuele Kunst, Ghent,Kunsthaus Zürich
著者
書誌事項
The absence of Mark Manders : Kunstverein Hannover, Bergen Kunsthall, S.M.A.K. Stedelijk Museum voor Actuele Kunst, Ghent,Kunsthaus Zürich
Hatje Cantz, c2007
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalog of the exhibition held at the Kunstverein Hannover, October 16-November 25, 2007; Bergen Kunsthall, January 11 - February 24, 2008; S.M.A.K. Stedelijk Museum voor Actuele Kunst, Ghent, December 12, 2008 - February 22, 2009; Kunsthaus Zürich, March 20 - June 14, 2009
Text in Dutch, English and German
Includes bibliographical references (p. 277-278)
内容説明・目次
内容説明
Dutch artist Mark Manders, born in 1968, has been devising sculptural installations since the late 1980s and exhibiting them as a fragmented self-portrait in the form of imaginary rooms. A veteran of solo exhibitions at such respected American venues as The Drawing Center in New York, the Berkeley Art Museum and The Art Institute of Chicago, he has established himself as one of the most distinctive and independent artists on today's international sculpture scene. Beginning with the exemplary piece "Self-Portrait as a Building," created in 1986, Manders' entire oeuvre can be understood as a large-scale attempt to translate his own existence and development into wordless, associative memory spaces. Chimneys, brick walls, oversized model rats, tables, chairs, newspapers and a plethora of small, personal objects are tweaked in scale and amassed as "still lives with broken moments." This is the most significant appraisal of his work to date.
「Nielsen BookData」 より