Matthias Weischer, Malerei : painting
著者
書誌事項
Matthias Weischer, Malerei : painting
Hatje Cantz, c2007
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Published on the occasion of an exhibition of the same name held at Museum zu Allerheiligen Schaffhausen, May13-Aug. 12, 2007 ; Kunsthalle Mannheim, Sept. 22, 2007-Jan. 1, 2008 ; Gemeentemuseum Den Haag, Jan. 12-Apr. 13, 2008
Includes bibliographical references (p. 128-129)
収録内容
- Welches Gedächtnis spricht? = Which memory is speaking? / Markus Stegmann
- "Es ist eine Suche, die im Koph stattfindet" : Gespräch mit Matthias Weischer / Jean-Christophe Ammann
- Hier wohnt niemand mehr : Matthias Weischers Bozener Wandbild = Nobody lives here anymore : Matthias Weischer's Bolzano fresco / Rudij Bergmann
- "It's a search that takes place in the mind" : a conversation with Matthias Weischer / Jean- Christophe Ammann
内容説明・目次
内容説明
The young Leipzig painter Matthias Weischer, born in 1973, depicts suburban interiors that can appear at once pleasantly furnished and ominously vacated. Abstract patterns in wallpaper or carpet suggest households that have been lovingly attended to, but Weischer invests this decor with an oddly noisy insistence, so that its sheer "effect" invades any space a human presence might occupy. Often an entire ceiling or a part of a wall is omitted, so that Weischer's homes quickly come to seem absurdly staged, like sets that are wholly indifferent to habitation. Subtle perspectival collisions and a frequently clinical treatment of light compound these atmospheres of banal anxiety, and Weischer's impasto paint application further intensifies the claustrophobic pressure--even while imparting his evident enjoyment in detailing ornamental effect. The artist's conceptual preoccupations are consistent, but the emotional nuances of his paintings vary greatly. With over 200 color plates, this is an impressive catalogue raisonn for one of the Leipzig School's most promising stars.
「Nielsen BookData」 より