Cities in modernity : representations and productions of metropolitan space, 1840-1930
著者
書誌事項
Cities in modernity : representations and productions of metropolitan space, 1840-1930
(Cambridge studies in historical geography, 40)
Cambridge University Press, 2008
- : pbk
- : hardback
大学図書館所蔵 全22件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 401-424) and index
内容説明・目次
内容説明
What made cities 'modern' in the nineteenth and early twentieth centuries? Cities in Modernity explores connections between culture, economy and built environment in cities of this period, drawing its evidence principally from London, New York and Toronto. The book discusses both the cultural experience of modernity and the material modernization of cities, placing special emphasis on their historical geographies, on the production, representation and use of urban space. The opening chapters present new ways of seeing cities in political and religious discourse, social survey, mapping, art and literature. The book then concentrates on new kinds of public and private spaces, such as apartment buildings, office blocks and department stores, and the networks of communication between them. An important theme throughout is the gendered experience of the new types of environment. The book will appeal to scholars and students of historical geography, urban history and cultural studies.
目次
- 1. Building bridges
- 2. The idea of progress
- 3. Surveying the city
- 4. Writing and picturing the city
- 5. Improving streets
- 6. Public spaces - practised places
- 7. Building suburbia
- 8. Consuming suburbia
- 9. Mansion flats and model dwellings
- 10. Geographies of downtown: office spaces
- 11. Geographies of downtown: the place of shopping
- 12. Networked cities.
「Nielsen BookData」 より