The seduction of common sense : how the right has framed the debate on America's schools
著者
書誌事項
The seduction of common sense : how the right has framed the debate on America's schools
(The teaching for social justice series)
Teachers College Press, c2008
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 99-104) and index
内容説明・目次
内容説明
Just in time for the 2008 elections, ""The Seduction of Common Sense"" offers a powerful examination of current education policy initiatives as framed by the rhetoric of the political Right and the political Left. Critical of both sides, Kumashiro first provides a searching look at the Right and shows why it has succeeded so well in winning the debate about the purposes and possibilities of education. Here he brilliantly illuminates how the Right uses particular ""frames"" - appeals to conservative notions of the traditional family, free enterprise, goodness, and fear - to shape the public's common sense ideas about schooling and build support for its attacks on public education and social justice reforms.
「Nielsen BookData」 より