Teaching poetry writing : a five-canon approach
著者
書誌事項
Teaching poetry writing : a five-canon approach
(New writing viewpoints)
Multilingual Matters, c2007
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
HTTP:URL=http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip077/2007000098.html Information=Table of contents only
内容説明・目次
内容説明
Teaching Poetry Writing: A Five Canon Approach is a comprehensive alternative to the full-class workshop approach to poetry writing instruction. In the five canon approach, peer critique of student poems takes place in online environments, freeing up class time for writing exercises and lessons based on the five canons of classical rhetoric: invention, arrangement, style, memory, and delivery.
目次
1. It Doesn't Work For Me: A Critique of the Workshop Approach to Teaching Poetry Writing and a Suggestion For Revision
2. Rhetorical Theory as a Basis for Poetry Writing Pedagogy
3. Towards an Art of Poetic Invention
4. Some Specifics about the General: Arrangement
5. Elements of Poetic Style
6. Poetry Writing Instruction and the Forgotten Art of Memory
7. Delivery: Bringing the Words into the World
8. Thirteen Ways of Looking at a Blackboard Page
9. Conclusion
「Nielsen BookData」 より