Mario Botta
著者
書誌事項
Mario Botta
Taschen, c2003
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: 1999
Text in English, German and French
Includes bibliographical references (p.190-192)
内容説明・目次
内容説明
Born in Switzerland in 1943, Mario Botta is a leading member of the Swiss-Italian Ticino school of Architecture. Equally comfortable working on a large scale or with smaller, more intimate projects, he is a maestro when it comes to fusing the strengths of Modernism with the tried and tested forms of tradition. Free and wide-ranging in his use of modern construction techniques, he made his mark with such high-stakes commissions as Evry Cathedral, San Francisco Museum of Modern Art and the Tinguely Museum in Basel. But he is respected particularly for his sensitivity to regional vernacular and to the building's relationship with the land (see his Casa Biachi in Riva San Vitale). Whether designing an office block in Lugano, a home for the elderly in Ticino, or even a celebratory tent for the 700th anniversary of the Swiss Confederation, Botta negotiates sensitively between space and light, the line and the curve, internal symmetry and the benefits of vistas to realise his essentially spiritual vision of an architectural practice for the millennium and beyond.
「Nielsen BookData」 より