Alexander Calder : the Paris years, 1926-1933
著者
書誌事項
Alexander Calder : the Paris years, 1926-1933
Whitney Museum of American Art , Centre Pomidou , Yale University Press, c2008
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of an exhibition held at Whitney Museum of American Art, New York, October 16, 2008-February 15, 2009; Centre Pompidou, Musée national d'art moderne, Paris, March 18-July 20, 2009
Bibliography: p. 289-293
Biography: p. 294
内容説明・目次
内容説明
In 1926, Alexander Calder (1898-1976) moved from New York to Paris and began to use time and motion as 'materials' for animating line and space. Calder's years in Paris - an understudied part of the artist's career - is the focus of this marvellous publication.A team of international scholars discusses Calder's many innovations of this period, chief among them his abstract, motorized, and mobile works. They analyze the extended cast of Calder's animated Circus, made in Paris between 1926 and 1931, and include previously unpublished photographs by Brassai and Kertesz of Calder and this beloved performative sculpture. The essays critically explore the intellectual, cultural, and artistic milieu of Paris in the late 1920s and early 1930s and the contexts of Calder's friendships with Miro, Mondrian, Duchamp, and Man Ray, among others. What emerges in this fascinating book is a nuanced and detailed understanding of how Calder's distinctive career first took flight.
「Nielsen BookData」 より