The pedagogical wallpaper : teaching Charlotte Perkins Gilman's "The yellow wall-paper"
著者
書誌事項
The pedagogical wallpaper : teaching Charlotte Perkins Gilman's "The yellow wall-paper"
P. Lang, c2003
- pbk. : alk. paper
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Charlotte Perkins Gilman's « The Yellow Wall-paper is one of the most frequently taught short stories in secondary and college classrooms around the world. What is especially unusual about the text is the large variety of academic contexts in which the story is included. The Pedagogical Wallpaper provides educators, students, and researchers with accessible and practical approaches to the story, with an emphasis on the text as a tool for teaching. The classroom contexts address women's studies, freshman composition, literary theory, philosophy, and genre studies. In addition, the text details how to make use of a MOO space to allow students to engage directly with Gilman's story through the use of computer mediation. Contents: Jeffrey Andrew Weinstock: Introduction: The Pedagogical Imperative: Charlotte Perkins Gilman's « The Yellow Wall-paper - Debra K. Peterson: A Room with a View: Charlotte Perkins Gilman's « The Yellow Wall-paper and the Use of MOO Spaces - Joanne B. Karpinski: « I will follow that pointless pattern: A Formalist Approach to « The Yellow Wall-paper - Jonathan Crewe: Queering « The Yellow Wall-paper: A Pedagogic View - Robyn Shaw: Teaching « The Yellow Wall-paper and Existentialism in the Classroom - Jim O'Loughlin: Teaching Genre Through « The Yellow Wall-paper - Marjean D. Purinton: Reading Marital Relationships: The Wallpaper in A Room of One's Own - Paul Reifenheiser: Interpretive Bondage: Reader Response, Authorial Intention, and Gilman's « The Yellow Wall-paper - Janet Gebhart Auten: Helping Students Decode the Difficult Text: « The Yellow Wall-paper and the Sequential Response - Gina Wisker: Breakdown,Breakthrough, or Brainwash? A Dialogic Approach to Charlotte Perkins Gilman's « The Yellow Wall-paper.
「Nielsen BookData」 より