100 ideas for teaching communication, language and literacy
著者
書誌事項
100 ideas for teaching communication, language and literacy
(Continuum one hundreds series)
Continuum, c2008
- : pbk
- タイトル別名
-
One hundred ideas for teaching communication, language and literacy
Hundred ideas for teaching communication, language and literacy
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
"100 Ideas for Teaching Communication, Language and Literacy" provides anyone who is involved with development in the early years with a focus for developing children's understanding using a range of inspiring ideas.This book will be essential reading for any practitioner involved with children's development in the early years. Focusing on communication, language and literacy, the author provides one hundred practical and inspiring ideas for use in the education setting.This series offers 100 practical and innovative ideas for all practitioners working with children in the early years.
目次
- Each aspect of learning in the Early Years Foundation Stage is subdivided into further strands - these will be used as chapters within the book. Within each strand there are learning objectives for different age groups so the ideas will be banded into three age groups 0-1, 1-3 & 3-5.
- Introduction
- 1. Speaking
- 2. Listening and responding
- 3. Group discussion/interaction
- 4. Drama
- 5. Word recognition
- 6. Word structure and spelling
- 7. Understand and interpret texts
- 8. Engage with and respond to texts
- 9. Creating and shaping texts
- 10. Text structure and organisation
- 11. Sentence structure and punctuation
- 12. Presentation.
「Nielsen BookData」 より