Copy, rip, burn : the politics of copyleft and open source
著者
書誌事項
Copy, rip, burn : the politics of copyleft and open source
Pluto, 2008
- : hardback
- : paperback
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
From downloading music and movies to accessing free software, digital media is forcing us to rethink the very idea of intellectual property.
While big companies complain about lost profits, the individual has never enjoyed such freedom and autonomy.
Berry explores this debate in a concise way, offering an ideal introduction for anyone not versed in the legalistic terminology that - up until now - has dominated coverage of this issue.
Looking at the historical development of the free software and the open source movement he examines its growth, politics and potential impact, showing how the ideas that inspired the movement have now begun to influence the wider cultural landscape. He explores whether free software offers us the potential to re-think our relationship with technology in the information society.
This book will appeal to students of media and journalism, and anyone interested in new opportunities for creating a truly independent and democratic media.
目次
Acknowledgements
Preface
1. The Canary in the Mine
2. The Information Society
3. The Concept of the Commons
4. From Free Software to Open Source?
5. The Contestation of Code
6. The Poetics of Code
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より