Punch and Shakespeare in the Victorian era
著者
書誌事項
Punch and Shakespeare in the Victorian era
Peter Lang, c2007
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 323-330) and indexes
内容説明・目次
内容説明
The English humour magazine Punch, or the London Charivari, which first appeared in 1841, quickly became something of a national institution with a large and multi-layered readership. Though comic in tone, Punch was deeply serious about upholding high literary and artistic standards, about dealing with seriuos subject-matter, and about attempting to nurture its readers' appreciation of the national drama and of Shakespeare's plays in particular. The author's detailed examination of Punch's constant advocacy of Shakespeare reveals telling new evidence concerning the ubiquitous presence of Shakespeare within Victorian culture. New research in the Punch archives and elsewhere also reveals the identities of many of the Punch authors and artists. The author shows how those who worked for Punch often subsumed their collective identities within the single persona of Mr. Punch, a fictional creation who repeatedly presents himself in both texts and graphics as a close friend and admirer of Shakespeare, a man able to remind Victorian readers constantly of the supreme literary and moral values represented by Shakespeare's works.
「Nielsen BookData」 より