Technology strategy for managers and entrepreneurs
著者
書誌事項
Technology strategy for managers and entrepreneurs
Pearson Prentice Hall, c2009
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
For undergraduate and graduate courses in technology strategy, management of innovation and technology, technology entrepreneurship, and engineering management.
This book emphasizes how the future manager or entrepreneur can use strategic management of innovation and technology to enhance firm performance. It helps students to understand the process of technological change; the ways that firms come up with innovations; the strategies that firms use to benefit from innovation; and the process of formulating technology strategy.
目次
Chapter 1: Introduction
Section A: Understanding Technological Change
Chapter 2: Technology Evolution
Chapter 3: Technology Adoption and Diffusion
Chapter 4: Sources of Innovation
Section B: Coming up with Innovations
Chapter 5: Selecting Innovation Projects
Chapter 6: Customer Needs
Chapter 7: New Product Development
Section C: Benefiting from Innovation
Chapter 8: Patents
Chapter 9: Trade Secrets, Trademarks, and Copyrights
Chapter 10: Capturing Value from Innovation
Chapter 11: Competitive Advantage in High Tech Industries
Chapter 12: Technical Standards
Chapter 13: Strategy in Networked Industries
Section D: Formulating Technology Strategy
Chapter 14: Collaboration Strategies
Chapter 15: Strategic Human Resource Management of Technical Professionals
Chapter 16: Organization Structure for Technology Strategy
「Nielsen BookData」 より