Videogames and education
著者
書誌事項
Videogames and education
(History, humanities, and new technology / series editors, David J. Staley ... [et al.])
M.E. Sharpe, c2008
- : cloth
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 201-209
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Video games challenge our notions of identity, creativity, and moral value, and provide a powerful new avenue for teaching and learning. This book is a rich and provocative guide to the role of interactive media in cultural learning. It searches for specific ways to interpret video games in the context of human experience and in the field of humanities research. The author shows how video games have become a powerful form of political, ethical, and religious discourse, and how they have already influenced the way we teach, learn, and create. He discusses the major trends in game design, the public controversies surrounding video games, and the predominant critical positions in game criticism. The book speaks to all educators, scholars, and thinking persons who seek a fuller understanding of this significant and video games cultural phenomenon.
目次
- Part 1 Poetics
- Chapter 1 Videogames and Storytelling
- Chapter 2 Videogame Aesthetics
- Chapter 3 Videogames and Film
- Part 2 Rhetoric
- Chapter 4 Politics, Persuasion, and Propaganda in Videogames
- Chapter 5 The Ethics of Videogames
- Chapter 6 Religion and Myth in Videogames
- Part 3 Pedagogy
- Chapter 7 Videogames, History, and Education
- Chapter 8 Identity and community in Virtual Worlds
- Chapter 9 Modding, Education, and Art
「Nielsen BookData」 より