Polyphony in fiction : a stylistic analysis of Middlemarch, Nostromo, and Herzog
著者
書誌事項
Polyphony in fiction : a stylistic analysis of Middlemarch, Nostromo, and Herzog
Peter Lang, c2008
- : pbk
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 303-319) and index
内容説明・目次
内容説明
The overall aim of this book is the application of stylistic theories and frameworks to literary texts for a deeper level of interpretation. For this purpose the author conducted an analysis based upon the concepts of 'polyphony' and 'focalization' of three novels from different literary periods commonly labeled 'Pre-modernism', 'Modernism', and 'Postmodernism', namely, George Eliot's Middlemarch (1871-2), Joseph Conrad's Nostromo (1904), and Saul Bellow's Herzog (1964). Inspired by the work of Russian linguist-philosopher Mikhail Bakhtin the author attempts to clarify stylistically how polyphony is textualized in each novel and how each mode of polyphony reflects less parochial literary and cultural trends.
目次
Contents: 'Pre-modernist', 'Modernist' and 'Postmodernist'? Critical Reviews of Middlemarch, Nostromo and Herzog - Descriptive Framework: The Relation between Polyphony and Focalization - Polyphony and 'Pre-modernism'? A Stylistic Analysis of Middlemarch - A Mode of Polyphony in Nostromo under Modernist Influence - A Stylistic Analysis of Herzog: A Mode of Postmodern Polyphony.
「Nielsen BookData」 より