Viva vetro! : Glass alive! : Venice and America
著者
書誌事項
Viva vetro! : Glass alive! : Venice and America
Carnegie Museum of Art, c2007
- タイトル別名
-
Glass alive
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of an exhibition at the Carnegie Museum of Art, May 12-Sept. 16, 2007
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
An examination of the critical links between Venetian and American glass artists
Venice has been a preeminent glass center since the sixteenth century, and for more than 500 years European factories and designers have tried to emulate the city's success by adapting or copying designs and techniques associated with the Venetian masters. Since the 1950s, American artists and designers have also looked to Venice for inspiration, traveling there to immerse themselves in traditional glass factory environments and working directly with Venetian masters. As the 1960s Studio Glass movement burgeoned and flourished, Venetian masters also began to travel to the United States, not only to teach but also to learn. A stimulating and exciting dialogue was born, which continues to this day. This volume examines the critical links between Venetian and American artists. Among other things, it covers early American designers, Robert Willson/Fucina degli Angeli, Americans in Venice (Dale Chihuly), Chandeliers, Venetians in America (Lino Tagliapietra), New Italians, Venini Revitalized, Josiah McElheny and Venetian Techniques.
「Nielsen BookData」 より