Copyright and multimedia products : a comparative analysis
著者
書誌事項
Copyright and multimedia products : a comparative analysis
(Cambridge studies in intellectual property rights)
Cambridge University Press, 2008, c2002
- : pbk.
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This digitally printed version 2008" -- T.p. verso
"Paperback re-issue" -- Backcover
Includes bibliographical references (p. 283-314) and index
内容説明・目次
内容説明
Multimedia products have experienced tremendous market success. Yet too often they are given inadequate protection under existing national and international copyright schemes. Irini Stamatoudi provides a comprehensive, comparative treatment of multimedia works and copyright protection in this clear and concise volume. A detailed introduction outlines the nature of the multimedia work, as well as the scope of existing legislation; separate chapters consider collections and compilations, databases, audiovisual works and computer programs (video games are here treated as a 'test case'). Stamatoudi then analyses issues of qualification, regime of protection, and offers a model for a European legislative solution. Copyright and Multimedia Products will interest academics and students, as well as practitioners and copyright policy makers.
目次
- Acknowledgements
- List of abbreviations
- Introduction
- 1. Placing multimedia products within the scope of copyright
- 2. The scope of multimedia works
- 3. Traditional literary works
- 4. Collections and compilations
- 5. Databases
- 6. Audiovisual works
- 7. Computer programs
- 8. Video games as a test case
- 9. Multimedia products and existing categories of copyright works
- 10. A regime of protection for multimedia products
- 11. Conclusion
- Postscript
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より