Now is then : snapshots from the Maresca Collection
著者
書誌事項
Now is then : snapshots from the Maresca Collection
Princeton Architectural Press, c2008
1st ed
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Deceptive in the ease of their creation, diminutive size, and sheer abundance, snapshots are often thought of as the mostinnocent type of photography. But snapshots are complex and willful picturespremeditated, fussed over, and oftenpredetermined. The postures we adopt, the gestures we pantomime, the exaggerated facial expressions we compose and try to hold for a split second are all meant to express the emotional weight of a certain moment. In a time when digital cameras make photography all too easy, it is fascinating to look back on a day when image making was more deliberate.Now Is Then features images from the 1920s through the 1960s, the golden age of snapshot photography. The photosquirky, elegant, heartbreaking, and heart-warmingboth celebrate and question the conventions of snapshot photography. Texts by well-known visual culture critics offer fresh perspectives on the snapshots and their power over us. Unlike previous explorations of vernacular photography, Now Is Then takes a step forward to look at the broader cultural impact of snapshotswhy we make them, how we use them, why they become relics, and, most importantly, what they reveal about us.
「Nielsen BookData」 より