Architectural representation and the perspective hinge
著者
書誌事項
Architectural representation and the perspective hinge
MIT Press, 2000
- : pb
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First MIT Press paperback edition, 2000"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. [456]-497) and index
内容説明・目次
内容説明
Writing from inside the discipline of architecture, rather than from the more common extrapolations from the history of painting and philosophy, Alberto Perez-Gomez and Louise Pelletier focus on the implications of the tool of perspective (and the hegemony of vision) for architectural representation. Their primary thesis is that tools of representation have a direct influence on the conceptual development of projects and generation of forms, and that there are alternatives to the reductive working methods of most contemporary practice.
The book examines textual evidence across a broad historical period, concentrating on the relationship between drawing and architectural space in the period from the seventh century to the twentieth century. The book discusses such issues as optical correction and the nature of architectural drawing in selected treatises, revealing the complexity and potential contradiction inherent in any linear history of representation. The authors' ultimate aim is to probe the possibilities of the constructed world-that is, architecture-as a poetic translation, rather than prosaic transcription, of its representations.
「Nielsen BookData」 より