Shakespeare, film studies, and the visual cultures of modernity
著者
書誌事項
Shakespeare, film studies, and the visual cultures of modernity
Palgrave Macmillan, 2008
1st ed
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [293]-309) and index
収録内容
- What's in a name? or, something like an introduction
- Reconstituting King John : Victorian theatrical photorealism and the protocinema of adaptation
- Featuring the bard : Frederick Warde's Shakespeare and the transformation of American cinema
- The exfoliating folio, or, transnational and international avant-gardes from Bernhardt's Hamlets to Hollywood's Europeans
- Genre, style, and the politique des auteurs : Orson Welles versus "William Shakespeare"
- Six authors in search of a text : the Shakespeares of Van Sant, Branagh, Godard, Pasolini, Greenaway, and Luhrmann
内容説明・目次
内容説明
This book is the first in-depth cultural history of cinema's polyvalent and often contradictory appropriations of Shakespearean drama and performance traditions. The author argues that these adapatations have helped shape multiple aspects of film, from cinematic style to genre and narrative construction.
目次
Introduction Reconstituting King John Screening Hamlet's Aura Featuring the Bard Avant-garde Shakespeares Genre, Style, and the "Politique des Auteurs" in Orson Welles's Shakespeare Text, Intertext, Subtext and Post-Modern Approaches to Shakespeare
「Nielsen BookData」 より