Federico Barocci : allure and devotion in late Renaissance painting
著者
書誌事項
Federico Barocci : allure and devotion in late Renaissance painting
Yale University Press, c2008
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 276-283) and index
内容説明・目次
内容説明
Federico Barocci was among the most admired painters in sixteenth-century Italy, but the distinctive nature of his compelling altarpieces and their historical importance have never been fully understood. This important study relates Barocci's achievements to transformations in the theory and practice of painting during an era in which pictorial developments generated deep tensions for ecclesiastical art.
Barocci was celebrated as one of the only painters whose religious works combined the sensuous allure increasingly desired in modern art with profound devotion. Through a close study of Barocci's work and of documents ranging from letters to art theory, Stuart Lingo reconstructs how the painter accomplished his artistic and cultural miracle. In so doing, he offers new insights into critical artistic issues in the late Renaissance, from the cultural significance of stylistic choices to the early development of analogies between painting and music as affective arts.
「Nielsen BookData」 より