Non-places

著者

書誌事項

Non-places

Marc Augé ; [translation, John Howe]

Verso, 2008

2nd English-language ed

  • : hbk
  • : pbk

タイトル別名

Non-lieux : introduction à une anthropologie de la surmodernité

Non-places : an introduction to supermodernity

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注記

Bibliography: p. [99]

内容説明・目次

内容説明

An ever-increasing proportion of our lives is spent in supermarkets, airports and hotels, on motorways or in front of TVs, computers and cash machines. This invasion of the world by what Marc Auge calls 'non-space' results in a profound alteration of awareness: something we perceive, but only in a partial and incoherent manner. Auge uses the concept of 'supermodernity' to describe a situation of excessive information and excessive space. In this fascinating essay he seeks to establish an intellectual armature for an anthropology of supermodernity.

「Nielsen BookData」 より

詳細情報

  • NII書誌ID(NCID)
    BA88962550
  • ISBN
    • 9781844673223
    • 9781804292600
  • 出版国コード
    uk
  • タイトル言語コード
    eng
  • 本文言語コード
    eng
  • 原本言語コード
    fre
  • 出版地
    London ; New York
  • ページ数/冊数
    xxii, 98 p.
  • 大きさ
    21 cm
  • 分類
  • 件名
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