Transience : Chinese experimental art at the end of the twentieth century
著者
書誌事項
Transience : Chinese experimental art at the end of the twentieth century
David and Alfred Smart Museum of Art, the University of Chicago : University of Chicago Press, 2005
Rev. ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First edition published 1999. Revised edition published 2005" -- colophon
Catalogue of exhibition held 18 Feb. - 18 Apr. 1999, David and Alfred Smart Museum of Art, University of Chicago ; 16 Jul. - 12 Sept. 1999, University of Oregon Museum of Art, Eugene, Oregon ; 2 Oct. - 19 Dec. 1999, Hood Museum of Art, Dartmouth College, Hanover, New Hampshire
Includes bibliographical references (p. 212-213)
内容説明・目次
内容説明
In a groundbreaking approach to avant-garde Chinese art, the 1999 exhibition "Transience: Chinese Experimental Art at the End of the Twentieth Century" established a historical framework for current artistic production in China. Organized by the David and Alfred Smart Museum of Art at the University of Chicago, the show and its catalog highlighted the diverse responses of twenty-two artists to Chinas recent history and current social transformation.
These detailed essays on the artists and their works are now available in a revised edition of the exhibition catalog. Written by Wu Hung, a leading authority and the curator of the exhibit, Transience explores contemporary Chinese art through the themes of demystification, ruins, and transience, and represents an original perspective in the continuing discussion on Chinese experimental art.
「Nielsen BookData」 より