Instructional practices for students with behavioral disorders : strategies for reading, writing, and math
著者
書誌事項
Instructional practices for students with behavioral disorders : strategies for reading, writing, and math
(What works for special-needs learners)
Guilford Press, c2008
- : pbk
- : hbk
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 171-181) and index
内容説明・目次
内容説明
Presenting a broad range of instructional programs and practices that are proven effective for students with behavioral disorders, this is the first resource of its kind for K-3 teachers and special educators. Described are clear-cut strategies for promoting mastery and fluency in early reading, writing, and math, while tailoring instruction to each student's needs. Grounded in a three-tiered response-to-intervention framework that facilitates data-based assessment, decision making, and progress monitoring, the book includes helpful examples and reproducibles. A special chapter outlines instructional management procedures for enhancing student engagement and promoting positive behavior.
目次
1. Behavioral, Demographic, and Functional Characteristics of Students with Behavioral Disorders
2. Response to Intervention and Fundamental Instructional Practices
3. Assessment for Effective Instruction
4. Design and Delivery Features of Commercially Available Early Reading, Written Language, and Mathematics Direct Instruction Programs
5. Early Reading Instruction
6. Early Math Instruction
7. Early Writing Instruction
8. Management of Instructional Situations
「Nielsen BookData」 より