Children's reading and spelling : beyond the first steps
著者
書誌事項
Children's reading and spelling : beyond the first steps
(Understanding children's worlds)
Wiley-Blackwell, 2009
- : hardcover
- : pbk
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [268]-285
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
This book extends models of early literacy, analyzing how children's reading and spelling skills develop throughout their school career.
An account of how a child's reading and spelling develop which goes beyond the early years
Shows that there are radical changes in the way children read and spell as they get older
Describes a new theory about the learning that goes on in the later stages of reading and spelling
Makes clear the educational implications of this theory
The authors' research has previously contributed to the 'literacy hour' - a government initiative to improve the teaching of literacy skills in UK schools
目次
List of Figures. List of Tables.
Preface and Acknowledgements.
1 Learning to Spell: What is the Problem.
2 From Letter-Sound to Grapheme-Phoneme Relationships: The Case of Consonant Digraphs.
3 Spelling Vowels: Digraphs and Split Digraphs.
4 How Children Learn and Can be Taught about Conditional Rules.
5 Morphemes and Spelling.
6 The Importance of Morphemes.
7 Teaching Children about Morphemes.
8 A Framework for Understanding how Children Learn to Read and Spell English Words.
References.
Index
「Nielsen BookData」 より