Venice, Dürer and the oriental mode
著者
書誌事項
Venice, Dürer and the oriental mode
(The Hans Huth memorial studies / edited by Ernst J. Grube and David Revere McFadden, 1)
Islamic Art Publications , Distributed by Sotheby Publications, 1982
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 97-98
内容説明・目次
内容説明
This study aims to clarify Venetian Quattrocento Orientalism, which affected Durer and thus Northern Europe, and to define the sources and practitioners of its Oriental motifs. At the end of the fifteenth century a large number of paintings were produced in Venice that depict exotic animals and figures set against the backdrop of Oriental architecture.
It was Europe's earliest attempt to portray Muslims in a Muslim habitat, but it was more than a vague and ill-informed evocation of the East. Realistic in many of their details, these Orientalist pictures reflect the Serenissima's political and mercantile links with the fifteenth century Islamic Empires of the Eastern Mediterranean.
「Nielsen BookData」 より