A conception of teaching
著者
書誌事項
A conception of teaching
Springer, c2009
- : hardcover
- : softcover
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
The literature of the behavioural and social sciences is full of theory and research on learning and memory. Teaching is comparatively a stepchild, neglected by those who have built a formidable body of theories of learning and memory. However, teaching is where learning and memory theory should pay off.
"A Conception of Teaching" dedicates a chapter to each of the following important components: the need for a theory; the possibility of a theory; the evolution of a paradigm for the study of teaching; a conception of the process of teaching; a conception of the content of teaching; a conception of students' cognitive capabilities and motivations; a conception of classroom management; and the integration of these conceptions.
Written in a highly accessible style, while maintaining a base in research, Dr. Nathaniel L. Gage presents "A Conception of Teaching" with clarity and well situated within current educational debates.
目次
An Agenda.- The Desirability and Possibility ofa Theory of Teaching.- The Evolution of a Paradigm for the Study of Teaching.- A Conception of the Process of Teaching.- A Conception of the Content of Teaching.- Conceptions of Students' Cognitive Capabilities and Motivation.- A Conception of Classroom Management.- Integrating the Conceptions.
「Nielsen BookData」 より