Shots in the dark : Japan, Zen, and the West
著者
書誌事項
Shots in the dark : Japan, Zen, and the West
(Nichibunken monograph series, no. 9)(Buddhism and modernity)
University of Chicago Press , International Research Center for Japanese Studies, 2009
- : cloth
- タイトル別名
-
Zen to yū na no Nihon-maru
禅という名の日本丸
大学図書館所蔵 全124件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [271]-281
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In the years after Wrold War II, Westerners and Japanese alike elevated Zen to the quintessence of spirituality in Japan. Pursuing the sources of Zen as a Japanese ideal, Shoji Yamada uncovers the surprising role of two cultural touchstones: Eugen Herrigel's "Zen in the Art of Archery" and the Ryoanji dry-landscape rock garden. Yamada shows how both became facile conduits for exporting and importing Japanese culture. First published in German in 1948 and translated into Japanese in 1956, Herrigel's book popularized ideas of Zen both in the West and in Japan. Yamada traces the prewar history of Japanese archery, reveals how Herrigel mistakenly came to understand it as a traditional practice, and explains why the Japanese themselves embraced his interpretation as spiritual discipline. Turning to Ryoanji, Yamada argues that this epitome of Zen in fact bears little relation to Buddhism and is best understood in relation to Chinese myth. For much of its modern history, Ryoanji was a weedy, neglected plot; only after its allegorical role in a 1949 Ozu film was it popularly linked to Zen.
Westerners have had a part in redefining Ryoanji, but as in the case of archery, Yamada's interest is primarily in how the Japanese themselves have invested this cultural site with new value through a spurious association with Zen.
「Nielsen BookData」 より