Art and identity in dark age Greece, 1100-700 B.C.E.
著者
書誌事項
Art and identity in dark age Greece, 1100-700 B.C.E.
Cambridge University Press, 2008
- : hardback
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 343-380
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book explores how art and material culture were used to construct age, gender and social identity in the Greek Early Iron Age, 1100-700 BCE. Coming between the collapse of the Bronze Age palaces and the creation of Archaic city-states, these four centuries witnessed fundamental cultural developments and political realignments. Whereas previous archaeological research has emphasized class-based aspects of change, this study offers a more comprehensive view of early Greece by recognizing the place of children and women in a warrior-focused society. Combining iconographic analysis, gender theory, mortuary analysis, typological study and object biography, Susan Langdon explores how early figural art was used to mediate critical stages in the life-course of men and women. She shows how an understanding of the artistic and material contexts of social change clarifies the emergence of distinctive gender and class asymmetries that laid the basis for classical Greek society.
目次
- Introduction
- 1. Art made to order
- 2. Geometric art comes of age: an archaeology of maturation
- 3. Virgin territory: the construction of the maiden
- 4. Maiden, interrupted: the art of abduction
- 5. The domestication of the warrior
- Epilogue: back from the dark.
「Nielsen BookData」 より