Romantic drama : acting and reacting
著者
書誌事項
Romantic drama : acting and reacting
Cambridge University Press, 2009
- : hbk
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 296-327
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Drama in the Romantic period underwent radical changes affecting theatre performance, acting, and audience. Theatres were rebuilt and expanded to accommodate larger audiences, and consequently acting styles and the plays themselves evolved to meet the expectations of the new audiences. This book examines manifestations of change in acting, stage design, setting, and the new forms of drama. Actors exercised a persistent habit of stepping out of their roles, whether scripted or not. Burwick traces the radical shifts in acting style from Garrick to Kemble and Siddons, and to Kean and Macready, adding a new dimension to understanding the shift in cultural sensibility from early to later Romantic literature. Eye-witness accounts by theatre-goers and critics attending plays at the major playhouses of London, the provinces, and on the Continent are provided, allowing readers to identify with the experience of being in the theatre during this tumultuous period.
目次
- Introduction
- 1. Periscopes into the theatre
- 2. Nationalism and national character
- 3. Genre: the realism of fantasy, the fantasy of realism
- 4. Acting, histrionics, and dissimulation
- 5. Transvestites, lovers, monsters: character and sexuality
- 6. Setting: where and elsewhere
- 7. Gothic and anti-Gothic: comedy and horror
- 8. Blue-Beard's castle: mischief and misogyny
- 9. Vampires in kilts.
「Nielsen BookData」 より