Staging the old faith : Queen Henrietta Maria and the theatre of Caroline England, 1625-1642
著者
書誌事項
Staging the old faith : Queen Henrietta Maria and the theatre of Caroline England, 1625-1642
Manchester University Press, 2009
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [226]-254) and index
内容説明・目次
内容説明
Staging the Old Faith is the first book length study to examine Caroline theatre as a space where the concerns of the English Roman Catholic community are staged.
Rebecca Bailey juxtaposes a detailed analysis of Queen Henrietta Maria's ground-breaking performances which showcased to an elite audience her role as defender of English Catholics, against an exploration of how this community responded to such a startling vision, in particular through the politically charged texts of James Shirley and William Davenant.
This engagement on the stage with the anxieties and hopes of the English Catholic community (properly contextualised within the wider and increasingly fragmented religious landscape in the years leading to civil war) opens up Caroline commercial theatre as a site which energetically discussed the explosive religio-political topics of the cultural moment. -- .
目次
Introduction - Counter-Reformation politics and the Caroline stage
1. The public discourse of religion in Stuart England
2. James Shirley: the early texts, 1625-29
3. 'A case for conscience': Issues of allegiance and identity, 1630-33
4. William Davenant: the chimera of religious reunion, 1634-37
5. 'A broken time': The tempering of an international Catholicism, 1637-40
Conclusion -- .
「Nielsen BookData」 より