Restoration and Georgian England, 1660-1788
著者
書誌事項
Restoration and Georgian England, 1660-1788
(Theatre in Europe : a documentary history)
Cambridge University Press, 2008, c1989
- : pbk
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This digitally printed version 2008"--T.p. verso
"Paperback re-issue"--Back cover
Includes bibliographical references (p. 425-442) and index
内容説明・目次
内容説明
This is the first volume in the series Theatre in Europe: a documentary history. The authors have compiled a documentary account of the theatre in Britain during the Restoration and Georgian period, which covers some 120 years of theatrical activity. It was an exciting period that saw the first arrival of the scenic stage in the public theatres of London, bringing with it a whole new approach to staging and performance. The development outlined in the volume shows the progression of the theatre from a tightly controlled, court-based institution in the Restoration to an ebullient, bustling, commercial undertaking with wide popular appeal in the late Georgian period. The collection of primary source material (both verbal and visual) documents changes in government control and censorship, company management, actors and acting styles, stage presentation, playhouse design and audience response.
目次
- Part I. 1660-1737: 1. Documents of control
- 2. Contractual and company documents
- 3. Playhouses
- 4. Stage presentation
- 5. Actors and acting
- 6. Audiences, repertoire, morality debates, criticism
- Part II. 1737-1788: 7. Documents of control
- 8. Contractual and company documents
- 9. Playhouses
- 10. Stage presentation
- 11. Actors and Acting
- 12. Audiences, taste, theatre criticism.
「Nielsen BookData」 より