Political polling : strategic information in campaigns
著者
書誌事項
Political polling : strategic information in campaigns
(Campaigning American style)
Rowman & Littlefield, c2008
2nd ed
- : cloth
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 167-173) and index
内容説明・目次
内容説明
Information is crucial for candidates in political campaigns. This book, written by someone who has polled for 23 years, first focuses on the process of acquiring information during a campaign through polling. The book describes how to write questions, draw samples of voters, and conduct calling. The second major concern of the book is how to analyze results, and then interpret and present results in a way that will contribute to forming a strategy for a campaign. The book deals with the issues of biased questions and results, and why it is of no value to candidates to engage in such practices.
目次
Chapter 1 Preface Chapter 2 Campaigns, Democracy, and the Need for Information Chapter 3 Purpose, Limited Budgets, and When to Poll Chapter 4 What Kind of Poll? Chapter 5 Writing Questions: Language and the Script Chapter 6 Pulling a Sample: Who Votes, Sample Size, and Representativeness Chapter 7 Callers and Calling Chapter 8 The Crucial Part: Analysis and Developing a Campaign Plan Chapter 9 Reports and Recommendations Chapter 10 Tracking Polls and the Undecided Chapter 11 A Final Note on Polling and Democracy Chapter 12 Appendix: A Sample Report Chapter 13 Bibliography
「Nielsen BookData」 より