Essentials of global marketing
著者
書誌事項
Essentials of global marketing
Financial Times Prentice Halll, 2008
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Shortened version of: Global marketing. 4th ed. 2007"--CIP on t.p. verso
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Essentials of Global Marketing' has a clear structure, with a starting point in the SMEs and the five main decisions that SMEs (and larger firms) face in connection with the internationalization process:
Part 1: The decision whether to internationalize
Part 2: Deciding which markets to enter
Part 3: Developing the market entry strategies
Part 4: Designing the global marketing programmes
Part 5: Implementing and coordination the global marketing programme
The book has a 100% global perspective, in delivering cases from all parts of the world to support chapters and parts.
The book has the following key characteristics:
- Excellent supplements (video cases, video clips, PowerPoints etc.)
- Integrates the latest marketing trends
- Overview model of the total global marketing planning process in the beginning of the book
目次
1. Global Marketing in the firm
2. Initiation of internationalisation
3. Internationalisation theories
4. Development of the firm's international competitiveness
5. The political and economic environment
6. The sociocultural environment
7. The international market selection process
8. Some approaches to the choice of entry mode
9. Export, intermediate and hierarchical entry modes
10. International buyer-seller relationships
11. Product and pricing decisions
12. Distribution and communication decisions
13. Cross-cultural sales negotiations
14. Organisation and control of the global marketing programme
「Nielsen BookData」 より