Moving viewers : American film and the spectator's experience
著者
書誌事項
Moving viewers : American film and the spectator's experience
University of California Press, c2009
- : pbk
- : cloth
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 253-267) and index
内容説明・目次
内容説明
Everyone knows the thrill of being transported by a film, but what is it that makes movie watching such a compelling emotional experience? In "Moving Viewers", Carl Plantinga explores this question and the implications of its answer for aesthetics, the psychology of spectatorship, and the place of movies in culture. Through an in-depth discussion of mainstream Hollywood films, Plantinga investigates what he terms 'the paradox of negative emotion' and the function of mainstream narratives as ritualistic fantasies. He describes the sensual nature of the movies and shows how film emotions are often elicited for rhetorical purposes. He uses cognitive science and philosophical aesthetics to demonstrate why cinema may deliver a similar emotional charge for diverse audiences.
目次
List of Illustrations Acknowledgments Introduction: Affect and the Movies 1. Pleasures, Desires, Fantasies 2. Movies and Emotions 3. Stories and Sympathies 4. The Sensual Medium 5. Affective Trajectories and Synesthesia 6. Negative Emotions and Sympathetic Narratives 7. The Rhetoric of Emotion: Disgust and Beyond Conclusion: Moving Viewers Notes Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より