Social inclusion in schools : improving outcomes, raising standards
著者
書誌事項
Social inclusion in schools : improving outcomes, raising standards
(A David Fulton book)
Routledge, 2007
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"NASEN"--Cover
"References and resources": p. 106-107
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book provides the busy teacher with all the information they need to make social inclusion a reality within schools.
By demonstrating how teachers and schools must work together to promote the wider welfare of all children, the book focuses particularly on the welfare of children on the margins of society who need the most protection.
It shows how teachers can aim to reduce inequalities and maximise the learning opportunities available for these vulnerable children, whatever their background or social class. The author addresses key issues such as:
attendance and achievement
exclusion and behaviour
safeguarding and child protection
children at risk of missing education.
By emphasizing the Every Child Matters agenda and the importance of joined-up partnership approaches with other professionals and agencies, this book is essential reading for all practitioners working to support pupils at risk of exclusion.
目次
Introduction. Acknowledgements 1. Joined-up Services for Children 2. Attending and Achieving 3. Behaviour and Exclusions 4. Safeguarding and Protecting Children
5. Children at Risk of Missing Education 6. Making a Positive Contribution. References and Resources
「Nielsen BookData」 より