Icons of evolution : science or myth? : why much of what we teach about evolution is wrong
著者
書誌事項
Icons of evolution : science or myth? : why much of what we teach about evolution is wrong
Regnery , Distributed to the trade by National Book Network, 2002, c2000
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 261-331) and index
内容説明・目次
内容説明
How would you react if told that you and your children have been lied to in science lessons at school and university? Yet this is exactly what has been happening for decades, as Icons of Evolution' demonstrates.
The author, a Berkeley Ph.D in Biology, is not a creationist, but his book describes many serious misrepresentations of facts commonly found in biology textbooks, which are used to perpetuate belief in evolution. The main part of the book describes ten of these icons', devoting one chapter to each, and shows what is wrong with them in the light of published scientific evidence. The chapters are all fairly brief, and each is divided into short sections, to make the material easier to assimilate. The author's thesis is amply documented with 71 pages of research notes at the end of the book.
「Nielsen BookData」 より