International communication : a reader
著者
書誌事項
International communication : a reader
Routledge, 2010
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
"Further reading": p. [555]-566
内容説明・目次
内容説明
This comprehensive Reader brings together seminal texts in media and communication from both traditional as well as more recent scholarship.
Readings are drawn from an international range of scholars and organized to reflect the growing internationalization of the field, with clearly defined sections covering key aspects of global communication. In addition to the core academic readings, key policy documents are also included to demonstrate the development of the political, economic and technological infrastructure that underpins the global system of media and communication.
目次
Part 1: Infrastructure for International Communication 1. Satellites and Global Communication Joseph Pelton 2. The Global Network Society Manuel Castells 3. Impact of WTO on Global Communication Eli Noam 4. Global Media Policy Marc Raboy Part 2: Theoretical Terrains 5. Media and Modernization Daniel Lerner 6. Communication and Post-Colonialism Raka Shome & Radha Hegde 7. Development Communication Srinivas Melkote 8. Communication and Digital Capitalism Dan Schiller Part 3: Global Media Systems 9. Media Imperialism Oliver Boyd-Barrett 10. Homogenizing Media Cultures? Daniel Hallin & Poulo Mancini 11. The Global Media System Robert McChesney 12. Contra-flow in Global Media Daya Thussu 13. Anglo-American Media in Decline? Jeremy Tunstall Part 4: Dominant and Alternative Discourses 14. Cultural Imperialism Herbert Schiller 15. Communication and Cultural Proximity Joseph Straubhaar 16. The Islamic Internet Lina Khatib 17. Alternative Media John Downing Part 5: Communication and Power 18. Global Communication as Ideology Armand Mattelart 19. Communication as Propaganda Harold Lasswell 20. Soft Power Joseph Nye 21. Media and Sovereignty Monroe Price Part 6: Cultures of Global Communication 22. Global Media Consumption Elihu Katz & Tamar Leibes 23. Disjunctures of Global Culture Arjun Appadurai 24. Cultures of Diasporic Media Karim H. Karim 25. Decentred Globalization Kochi Iwabuchi 26. Hybridity and Globalization Marwan Kraidy 27. Global Creative Convergence Mark Deuze
「Nielsen BookData」 より